אסתטיקה או רגש? חשיפת המהות האמיתית של תאורה דקורטיבית בבית

זמן קריאה משוער: 5 דקות.

בניגוד למה שנהוג לחשוב בימינו, תאורה אינה רק כלי להארת חדר או שיפור האסתטיקה שלו, אלא לא פחות מאשר כלי בעל השפעה מרכזית על מצב הרוח, הרגשות ותחושת הרווחה הכללית בבית.
זה לא סוד שכאשר נכנסים לחלל ביתי נעים מלא באורות וסוגים של תאורה, יש תחושת נוחות רחבה שממש "עוטפת אותנו" בכניסה לאותו החלל. 
בית מואר עם המון גופי תאורה

הבנת תאורה, רגשות, והקשר בניהם

בבסיס הקשר בין רגשות ותאורה, עומדת התגובה המולדת שלנו לנושא. עוד לפני אלפי שנים סדר היום של בני האדם התחיל לרוב בשעות האור, והסתיים בשעות החושך. 
באופן דומה, גם היום תאורה חזקה ועוצמתית יוצרת בנו באופן אוטומטי רגשות חיוביים יותר ואף תחושות אושר - ובנוסף עירנות מוגברת ויכולת להתרכז יותר בעבודה (זה גם מה שהופך תאורה מהסוג הזה למושלמת לחדרי עבודה). 
בניגוד לכך, תאורה חמה ורכה תהיה הבחירה האולטימטיבית ליצירת סביבה מרגיעה המאפשרת להירגע ולנהל שיחות אישיות עמוקות ופתוחות, ולהכין את הגוף לשינה. 

היתרונות הפסיכולוגיים של תאורה נכונה

מעבר לתגובות הרגשיות המיידיות עליהן דיברנו קודם, לתאורה נכונה יש השפעות פסיכולוגיות משמעותיות יותר. אחת העדויות לכך מגיעות דווקא מהעם הדני (המדורג לעיתים קרובות בין האנשים המאושרים ביותר בעולם) אשר מוקיר את המושג שנקרא hygge בשפתו שמציין נוחות מיטבית ותחושה נעימה. 
תאורה נכונה יכולה לטפח תחושת hygge ולספק מקום נפלא בו ניתן לנוח ולהיטען מחדש. 
למעשה, כשבוחרים גוף תאורה דקורטיבי הבחירה היא הרבה יותר מאשר סתם גוף תאורה, אלא משפיע ישיר על יצירת סביבה שמתאימה בצורה מדויקת לצרכים שלכם. 

סוגי וגווני תאורה שונים

תפקידה של תאורה דקורטיבית בשיפור חללים

חדר מואר הוא אומנות. החל מתאורת עבודה משימתית ועד תאורה עדינה להדגשת יצירת אומנות או איזור מיוחד בבית - בכוחה של תאורה דקורטיבית לתחום חללים, להציב גבולות ולתת ייעוד ספציפי לאיזורים מסוימים בחדר.
כל אלו יחד מוסיפים עומק ואסתטיקה לחלל תוך שמירה על פונקציונאליות מיטבית. 

יתרונות בריאותיים

מנקודת מבט בריאותית, תאורה דקורטיבית נכונה יכולה לעשות פלאים. תאורה לקויה או לא מתאימה עלולה לאמץ את העיניים, להשפיע משמעותית על דפוסי השינה, ואפילו לפגוע בשגרת היום יום שלנו. מנגד, תאורה מתאימה שנבחרה היטב יכולה להפחית את עומס העיניים, לשפר את מצב הרוח ואפילו להקל על שינה טובה יותר.

בית חם ונעים

סיכום

בעוד שלכאורה תאורה דקורטיבית היא רק סביב יופי וניראות, המהות האמיתית שלה חורגת מעבר לאסתטיקה. כשאתם מאירים את החלל שלכם, זכרו: זה לא קשור רק לאיך שהוא נראה, אלא גם איך הוא מרגיש, איך זה משפיע על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלכם. לכן, בפעם הבאה שאתם בוחרים גוף תאורה, חשבו לא רק על העיצוב שלו אלא גם על האווירה שהוא יוצר ועל הרגשות שהוא מעורר.

התחברתם לתוכן שלנו? חושבים שיש איפה לשפר? יש לכם שאלות? כתבו לנו תגובה כאן למטה! 
אנחנו קוראים את כל התגובות ועונים לכולן, נשמח לשמוע מכם וליצור יחד סביבה מאוזנת ויפה יותר. 

לקולקציית פתרונות תאורת הפנים שלנו


השאירו תגובה

שימו לב, תגובות יאושרו לפני פרסומן.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.