נצלו את השמש הישראלית: המדריך לתאורה סולארית בגינה ובמרפסת

זמן קריאה משוער: 4 דקות.

גלו את היתרונות, האסתטיקה והיתרונות הסביבתיים בתאורה ידידותית לסביבה באמצעות פתרונות תאורה סולאריים.

בשנים האחרונות, מעבר לאנרגיה מתחדשת פוגש אותנו בכל מקום. החל ברכבים חשמליים ועד  לייצור חשמל משטחים פנויים על גגות הבתים. אחת מהמגמות הבולטות הן בעלי ובעלות בתים שמחפשים פתרונות תאורה ידידותיים לסביבה אך מבלי להתפשר על איכות ועיצוב החללים החיצוניים של הבית. 

לפני שנסביר בדיוק מהי תאורה סולארית ואיך היא עובדת, חשוב להבין מדוע בכלל היא חשובה, ומה הם היתרונות של מנורות שמופעלות סולארית (על ידי אור השמש) על פני תאורת חוץ מסורתית.

היתרונות של תאורה סולארית על פני תאורת גינה חשמלית רגילה: 

1. יתרונות סביבתיים: מנורות חוץ סולאריות תורמות לשמירה על איכות הסביבה באמצעות שימוש באנרגיה מתחדשת מהשמש, מה שהופך תאורה מסוג זה לחלופה נקייה וידידותית יותר. 
2. חסכון בכסף: בדרך כלל, אחרי שקונים גוף תאורה נלוות אליו הוצאות קבועות של עלויות החשמל מה שעשוי לגרום לכך שלא תמיד יהיה משתלם להפעיל את המנורות. לעומת זאת, כשמדובר על תאורה סולארית, לאחר ההשקעה הראשונית עלות התחזוקה היא מינימלית ולכן זו בחירה כלכלית נכונה לטווח הרחוק. 
3. פרקטיות במיטבה: עקב כך שתאורה סולארית לא מצריכה חיבור לחשמל, ניתן למקם את המנורות בכל מקום עם אור שמש בגינה ובמרפסת ועל ידי כך להנות מאווירה נעימה וחמה גם במקומות בהם אין נקודת חשמל וללא העברת כבלים שיפגעו ביופי של הבית. 

איך תאורה סולארית עובדת (הסבר טכני): 

למעשה תאורה סולארית היא שימוש באור השמש הטבעי באמצעות המרה לחשמל, על מנת למלא סוללה פנימית נטענת. המנורות נטענות באופן אוטומטי במהלך היום ונדלקות כשיורד החושך על ידי חיישן קירבה שיודע לזהות כששקעה השמש והגיעה הזמן להאיר🌚

דוגמא לפאנל סולארי

האם יש סתירה בין תאורה מסורתית לבין תאורה סולארית לגינה? 

זו אחת השאלות החשובות ביותר כשמגיעים לבחור תאורה סולארית לגינה, וחשוב להבין שלושה דברים בכדי לענות עליה:
- מה מטרת התאורה? האם אתם מחפשים תאורה נעימה לפינה מסוימת או הארת חלל גדול בגינה? 
- המיקום המיועד של גוף התאורה: פינת ישיבה או אירוח? אדנית או ערוגה של עץ יפה? מרפסת יפה בבית? 
- עיצוב מועדף והתאמה: תאורה סולארית הוא מונח רחב שמתאר מגוון סוגי מנורות שמתוכן ניתן לבחור להתאמה מירבית לחלל.

אחרי שנענה על השאלות האלו נדע לבחור באופן מדויק את התאורה הסולארית המתאימה ביותר וליצור באמצעותה אווירה נעימה וכיפית בכל מקום שיש בו שמש. 
לרוב התשובה הנכונה ביותר תהיה שילוב בין תאורה מסורתית בעלת עוצמה רבה שמחוברת לחשמל, ביחד עם תאורה סולארית ליצירת אווירה נעימה וכיפית במקומות ספציפיים שאתם מעוניינים להאיר. 

מה עושים עם מנורות סולאריות בחודשי החורף? 

למרות שהחורף בישראל לרוב קצר - חשוב להתייחס אליו כשמדברים על תאורה מאור השמש. על אף שכל המנורות הסולאריות שמופיעות אצלנו באתר הן עמידות למים, השקייה ואבק, עדיף לאחסן אותן במקום מקורה או לכסות אותן, לאורך תקופת החורף או בנסיעות ארוכות. 
הסיבה לכך היא שחשיפה ממושכת לכמות גדולה של מים או גשם עשויה לחדור גם תקני עמידות מתקדמים ולרוב בחורף אין מספיק שעות תאורה וישיבה בחוץ שיצדיקו את השארת המנורות בחוץ. 

לסיכום

תאורה סולארית היא לא רק טרנד אופנתי, היא העתיד. במציאות בה התחממות גלובלית מורגשת היטב בכל יום, שילוב הדרגתי של אנרגיה מתחדשת מסייע לניצול אנרגיה יעיל יותר, ומביא מגוון יתרונות אלגנטיים וגמישים לעולם התאורה. 

התחברתם לתוכן שלנו? חושבים שיש איפה לשפר? יש לכם שאלות? כתבו לנו תגובה כאן למטה! 
אנחנו קוראים את כל התגובות ועונים לכולן, נשמח לשמוע מכם וליצור יחד סביבה מאוזנת ויפה יותר. 

לקולקציית התאורה הסולארית שלנו


השאירו תגובה

שימו לב, תגובות יאושרו לפני פרסומן.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.